Welcome to SMJK Katholik
|
• | • | • |
NOTIS
PANGGILAN MASYUARAT PIBG 2023-2024 CUTI PERAYAAN HARI RAYA 2024 JADUAL WAKTU BULAN PUASA WAKTU PERSEKOLAHAN 2024
“筹募 steam 实验室、提升全校卫生间及礼堂设
备基金”相关活动。 希望得到各界善翁携手并共进,为学校筹募200万余令吉,以设置两间,“steam
lab”,提升全校卫生间及吴酉俊
修士礼堂的设备。 眾所周知,公中乃半津貼華中,許多硬體設備需要仰賴社會人
士的慷慨解囊。 公元自1958年遷入八打靈衛星市,至今許多建築物均需維修和提升,尤其衛生間,因年久失修發出異
味,影響校園衛生,另外,吳酉俊修士禮堂自1976年啟用,將近50年,無論是內部結構,軟硬體設備如音響、空調,皆已陳舊不堪,吳酉俊禮堂是校內唯一的多用途禮堂,更是校內各活動或慶典場
地,增設數碼顯示屏也是刻不容緩。 除了培養優秀人才,為在籍學生打造一個安全先進的學習環境
也是我們的職責,校方為本校四機構今發起籌募基金相關活動,基於籌募進展緩慢,望能獲得各界人士的支持,慷慨解囊,感謝大家。 有心捐助的善翁请汇入校方户口: UOB:1293016327 PAYABLE:PIBG SMJK KATHOLIK
PJ 汇入款项后也请发出存据及姓名,谢谢,感恩 您 的善行善举将会为您带来更多更大的福报。 特別的捐助分為有贊助“STEAM
LAP”科學室兩間,一間為150k、鉑金100k、金50k、銀20k、銅10k和5k的贊助人/商, 亦獲有 1.晚宴VIP及VVIP邀請劵,2.報章公佈名字,3.樂捐者牌匾和紀念品等。
NOTIS AGM PIBG 2023 SOP PELAKSANAAN PROGRAM LUAR BILIK DARJAH SEMASA CUACA PANAS CUTI PERISTIWA GOOD FRIDAY 2023 JADUAL WAKTU BULAN PUASA (SESI PAGI) JADUAL WAKTU BULAN PUASA (SESI PETANG) JADUAL PERGERAKAN MURID SETIAP TINGKATAN BULAN FEBRUARI 2023 CUTI BERGANTI/CUTI PERAYAAN TAHUN BAHARU CINA UJIAN AKHIR SESI AKADEMIK (UASA) Ujian
akhir sesi akademik ialah ujian peringkat
sekolah dan dilaksanakan sebagai sebahagian daripada PBD sumatif di
akhir
kalendar akademik. Ujian akhir sesi akademik bukan merupakan
pentaksiran pusat.
Ujian akhir sesi akademik adalah untuk menguji tahap kognitif murid
bukan
membandingkan prestasi atau pencapaian antara murid, sekolah, daerah
dan
negeri. Ujian
akhir sesi akademik bertujuan mengumpul dan
mendapatkan maklumat mengenai tahap pencapaian akademik murid atau
kandungan
yang dipelajari murid sepanjang sesi akademik. Seterusnya, ujian ini
juga dapat
memberi gambaran yang menyeluruh tentang perkembangan kemajuan,
kebolehan dan
pencapaian murid. Maklumat ini dapat membantu guru merancang dan
melaksanakan
intervensi untuk membangunkan potensi murid. Ujian
akhir sesi akademik melibatkan murid sekolah
menengah peringkat menengah rendah iaitu Tingkatan 1, Tingkatan 2 dan
Tingkatan
3 dan kandungan UASA adalah bagi sesi akademik semasa sahaja. Tempoh
masa yang
diperuntukkan bagi sekolah untuk melaksanakan instrumen pentaksiran dan
penyediaan soalan cetakan adalah dua minggu iaitu dari 9 hingga 20
Januari
2023, dalam semester ketiga sesi persekolahan 2022/23.
CUTI PERISTIWA PADA 2 NOVEMBER 2022 (RABU) UJIAN LISAN PENTAKSIRAN PUSAT SPM BAHASA CINA TAHUN 2022 HARI PENETAPAN TARGET SPM DAN HARI E-LAPORAN KEMAJUAN MURID SESI PAGI 2022 POPULAR BOOK FAIR PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2021 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- click for large image Download Jadual Peperiksaan Percubaan |
|||||||||
Hari Pembukaan Semula Sekolah Murid Tingkatan 5 akan hadir penuh ke sekolah mulai 8/11/2021 tanpa penggiliran. SURAT Murid Ting 1- 4 hadir secara bergilir mengikut kumpulan 轮流返校上课 Tingkatan
1 dan Tingkatan 2
中一与中二
8 November 2021
Tingkatan 3 dan Tingkatan 4 中三与中四 1 November 2021 Murid akan dibahagikan kepada dua kumpulan dan hadir ke sekolah bergilir secara mingguan. Kehadiran dihadkan kepada 50 peratus daripada jumplah keseluruhan murid dalam setiap kelas. Senarai penggiliran akan disebar dalam kumpulan Whatsapp kelas masing-masing. 学生将分成两组每周轮流回校上课。学生出席人数将被限制不可超过班级总人数
的五十巴仙。各班主任将准备并告知每周轮流出席的学生名表。
Semua pelajar masuk melalui gate A dan keluar melalui gate C mulai 1 Nov 2021. click for large image Murid-murid Ting 1 dan 2 dibenarkan masuk Dewan mulai 12.00 pm dan perlu masuk ke Dewan selewat-lewatnya 1.15 pm. Murid-murid bergerak masuk ke kelas masing-masing pada 1.20 pm 1.
Murid hadir
secara bergiliran mengikut kumpulan.
2. Pelajar wajib memakai pelitup muka di dalam kawasan sekolah. Pemakaian pelitup muka berganda digalakkan. 3. Semua murid makan di dalam kelas waktu rehat dengan seliaan guru. 4. Kelas PJPK dibenarkan, murid hendaklah berpakaian sukan dari rumah. 5. Murid bergejala tidak dibenarkan hadir ke sekolah . Sekiranya murid didapati bergejala ketika di sekolah, ujian saringan covid 19 akan dilaksanakan oleh murid sendiri di bilik isolasi. 6. Pakaian seragam sekolah digalakkan. Jika pakaian seragam tidak lagi sesuai dipakai boleh dapat bantuan guru kaunsellor, ada pakaian seragam sekolah secara percuma dibekalkan. 7. Ketidakhadiran murid mesti ada surat rasmi kpd pihak sekolah untuk tujuan rekod di APDM sebagai\ *Tidak hadir*. Ketidakhadiran murid tidak akan dianggap sebagai kesalahan disiplin tetapi jumlah hari kehadiran murid di catat di sijil berhenti sekolah . PELAN KEDUDUKAN BILIK click for large image |
|||||||||
Amaran
scam Pelajar
menerima message daripada Facebook messenger yang mengatakan bahawa
pihak pengurusan sekolah menghantar senarai maklumat pelajar kpd bekas
pelajar CHS. Melalui senarai tersebut utk minta pelajar
hantar photonya dan sebagai ganjaran akan dapat sijil penyertaan ,
markah ko-kurikulum dan wang tunai RM100. Pelajar dinasihatkan block
message itu dan pihak pengurusan sekolah tidak pernah mendedahkan
maklumat pelajar kepada orang lain dan juga tidak menganjurkan aktiviti
tersebut. Harap maklum.
|
|||||||||
Mesyuarat
Agung Tahunan (MAT) PIBG 2021 /2022
2021 年度家教协会线上会员大会Sukacitanya dimaklumkan bahawa Mesyuarat Agung Tahunan (MAT) PIBG 2021 akan diadakan secara dalam talian seperti ketetapan yang berikut:- Tarikh : 9 Oktober 2021 (Sabtu) Masa : 10.30 am -12.30 pm Tempat : Kediaman masing-masing Medium: Google Meet (Pautan akan die-melkan ke akaun Delima anak masing-masing) Notis AGM PIBG 202 |
|||||||||
Memberi
peringatan mesra kpd pelajar, transporter
dan ibubapa jangan berhenti
kereta di
tengah jalan 10/3 dan 10/4. Ini akan menghalang lalu lintas dan membahayakan keselamatan pelajar. Ibubapa / transporter boleh berhenti kereta di depan BSN Jalan Gasing. PIBG guard membantu pelajar melintas jalan. Terdapat juga free parking yang disediakan oleh MPPJ harap ibubapa menggunakanya demi kebaikan bersama - no traffic jam. Win win situation |
|||||||||
Pengoperasian Kedai
Buku Sekolah
|
|||||||||
PENUTUPAN SEKOLAH
( pelaksanaan PKP) Sekolah akan ditutup pada 06/05/2021 hingga 07/05/2021. Pengajaran dan pembelajaran secara online (PdPR) diteruskan. Sekolah akan upload jadual waktu dalam talian kepada semua nanti. Jadual waktu ini adalah mengikut spesifikasi KPM, JPN dan PPD. iaitu 3 hingga 4 jam sehari dan rehat 30 minit. Mata pelajaran yg tidak cukup masa akan melaksanakan kelas offline. Jadual waktu online telah standby sejak bulan April atas arahan Sektor Pembelajaran Sekolah, PPD. Sekiranya penutupan sekolah diumumkan, jadual waktu online perlu digunakan oleh sekolah. Mulai 06/05/2021 jadual waktu tersebut akan digunakan sehingga 28 Mei 2021 Ringkasan:
6-7 Mei
2021 - kelas online
10 Mei-2021 - cuti Peristiwa 11-16 Mei 2021 - cuti Hari Raya 17-28 Mei 2021 - kelas online 29 Mei - 13 Jun 2021 - cuti pertengahan tahun Pemulangan wang tempahan makanan kantin pada 06 dan 07 Mei akan diuruskan setelah sekolah dibuka semula. |
|||||||||
PEMBUKAAN SEKOLAH SEMULA 30
APRIL 2021 |
|||||||||
PENUTUPAN SEKOLAH PADA 27
APRIL DAN 28 APRIL 2021 |
|||||||||
NOTIS KECEMASAN COVID-19 |
|||||||||
Sesi Persekolahan
Tahun 2021
Mulai 20.01.2021 1. Tingkatan 1 hingga 5 melaksanakan
Pengajaran
dan Pembelajaran di rumah (PdPR)
2. Pelajar CHS perlu masuk ke GC classroom kelas masing-masing Google classroom class code Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5 |
|||||||||
PEMULANGAN DAN PENGAGIHAN BUKU TEKS SPBT Hanya ibu atau bapa/ penjaga (seorang sahaja) yang dibenarkan datang ke sekolah untuk menghantar dan mengambil buku teks . Jadual Pemulangan dan Pengagihan buku teks mengikut tingkatan 2021 |
|||||||||
Sesi Persekolahan Tahun 2021 Mulai 20.01.2021 1. Tingkatan 1 hingga 5 melaksanakan Pengajaran dan Pembelajaran di rumah (PdPR) 2. Tingkatan 5 (2020) Tingkatan 6 Atas (2020) Tingkatan 6 Atas (2021) melaksanakan Pengajaran dan Pembelajaran bersemuka di sekolah click for large image |
|||||||||
PENEMPATAN KELAS DALAM
TAHUN 2021 Senarai nama pelajar Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 ** Tingkatan 4 ** Tingkatan 5 Tingkatan 6A |
|||||||||
Pelajar CHS perlu masuk
ke GC classroom kelas
masing-masing Google classroom class code Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5 |
|||||||||
MURID-MURID
TINGKATAN SATU SESI PERSEKOLAHAN 2021 1. Tiada Hari Orientasi murid-murid baharu Tingkatan 1 2. Tiada ujian penilaian murid-murid baharuTingkatan 1 3. Pengagihan kelas tingkatan 1 berdasarkan keputusan peperiksaan tahun 4 dan 5. (Sila serah salinan peperiksaan ke pejabat sekolah secepat mungkin jika masih belum membuat demikian ) 4. Ibu atau bapa atau penjaga Tingkatan 1 mestilah muat turun aplikasi telegram. Sebarang maklumat akan disampaikan melalui telegram. Setelah download, tunggu pihak sekolah "add" dalam telegram group (CHS F1 2021 (parent)) Tiada link dibekalkan. Kepada ibu atau bapa atau penjaga yang gagal menyertai kumpulan telegram, sila isikan google form ini: https://forms.gle/ZjAesimzUVRgRg4e9 |
|||||||||
PENDAFTARAN / PENGESAHAN MURID-MURID
TINGKATAN SATU SESI PERSEKOLAHAN 2021
Tarikh Pendaftaran 28 Disember 2020 (Isnin) Tempat Dewan Brother Philippe Wu Masa 09.00 pagi - 04.00 petang Sila bawa a) Surat Penempatan asal ke sekolah ini (buat salinan untuk simpanan sendiri) b) Salinan keputusan peperiksaan Tahun 4, 5 dan 6 c) Salinan sijil kelahiran murid d) Salinan kad pengenalan bapa e) Salinan kad pengenalan ibu f) Salinan kad pengenalan murid g) Salinan sijil berhenti sekolah rendah h) Salinan borang bantuan awal persekolahan (jika berkaitan) Hanya seorang ibu / bapa / penjaga murid yang perlu hadir ke sekolah untuk urusan pendaftaran. Mereka yang tidak dapat hadir pada Hari Pendaftaran, perlulah menguruskannya di pejabat sekolah antara 28.12.2020 hingga 30.12.2020 pada waktu pejabat. |
|||||||||
Semua sekolah seluruh negara ditutup
Keputusan
Mesyuarat Pengurusan pd 12 November 20209 November 2020 sehingga 18 Disember 2020 (a)Atas sebab kesahihan keputusan peperiksaan dlm talian dan sebab2 lain, pihak sekolah telah membuat keputusan menangguhkan peperiksaan percubaan dan akhir tahun sehingga pelajar balik ke sekolah pada 20 Januari 2021 (Tingkatan 4 dan 5 sesi 2021, Tingkatan 5 dan 6 sesi 2020) dan 8 Mac 2021 (Tingkatan 2 dan 3 sesi 2021). (b) Penjurusan Tingkatan 4 akan berdasarkan keputusan 1. Peperiksaan akhir tahun Ting. 1 (2018) 2. Peperiksaan akhir tahun Ting. 2 (2019) 3. Peperiksaan Pertama Ting. 3 (2020) 4. Peperiksaan kedua Ting.3 (2020) (c) Pengagihan kelas Ting. 2 dan 3 sesi 2021 Ting. 2 akan berdasarkan keputusan Peperiksaan pertama dan kedua Ting.1 (2020) Ting.3 akan berdasarkan keputusan Peperiksaan pertama dan kedua Ting. 2 (2020) ********************** Guru dan murid melaksanakan pengajaran dan pembelajaran di rumah. JADUAL
WAKTU
PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN DI RUMAH (PdPR) TINGKATAN 1 TINGKATAN 2 TINGKATAN 3 TINGKATAN 4 TINGKATAN 5 TINGKATAN 6 (ATAS DAN BAWAH) Tiada kelas dlm talian dari 12 Nov (Khamis) hingga 16 Nov 2020 (Isnin) 12 Nov 2020- cuti peristiwa 13 Nov-16 Nov 2020 - cuti Perayaan Deepavali Cuti akhir tahun dari 19 Disember 2020 hingga 19 Januari 2021 Penggal sesi persekolahan 2021 akan bermula pada 20 Januari 2021 |
|||||||||
PERTANDINGAN KUIZ PASUKAN BADAN BERUNIFORM SEKOLAH-SEKOLAH PERINGKAT NEGERI SELANGOR TAHUN 2020 Semua murid digalakkan menyertai pertandingan ini supaya mendapat markah PAJSK untuk Badan Beruniform. Link untuk menyertai Kuiz Pasukan Badan Beruniform Tahun 2020 untuk sekolah-sekolah negeri Selangor sahaja: Tarikh: 10 November 2020 ( 1201 pg ) hingga 12 November 2020 ( 1159 malam ) Maklumat
berikut perlu diisi dengan betul dan tepat Murid
hanya dibenarkan untuk menjawab kuiz sekali sahaja. Semak jawapan terlebih dahulu sebelum menekan butang hantar. Berikut adalah peraturan yang berkaitan: YOUNG EDUCATIORS CHALLENGE PROJECT ID 2020 Kepada sesiapa yang berminat boleh rujuk link di bawagh untuk menyertai pertandingan ini. Link: PROGRAM KOKURIKULUM: “CELIK
KEWANGAN” SECARA DALAM TALIAN DI SEKOLAH-SEKOLAH SELURUH NEGARA
DI BAWAH KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA ANJURAN BANK SIMPANAN NASIONAL
(BSN)
Tempoh Aktiviti : sehingga 30 November 2020 Kelayakan: Semua murid sekolah Rendah dan Menengah https://www.mybsn.com.my/content.xhtml?contentId=1823 Langkah-langkah : 1. Menonton video celik kewangan BSN https://youtu.be/am9J668AvuA 2. Menjawab Kuiz https://www.bsncheckin.com.my/Quiz/Quiz.aspx
|
|||||||||
Kepada semua guru,staf,ibu bapa dan murid-murid: 致:全体教职员工、家长及学生 Penyakit Influenza A dan Coronavirus
semakin merebak, semua pihak diminta beri
kerjasama: 近日来,中国武汉肺炎疫情肆虐,疫情已扩散全球多地,再加上此
前“A型流感
”于本地盛行,为了降低感染病毒风险,校方特此呼吁全体学生留意: 1.Murid yang pernah melawat ke negara China pada cuti perayaan mesti dikuarantin di rumah selama 2 minggu. Ibu bapa diminta memberi maklumat kepada pihak sekolah melalui email. BEB8653@moe.edu.my 凡于新年假期期间到访中国的学生,必须于回国后在家自我隔离两 周。学生则须向校方报备,同时电邮校方,以安排隔离天数。 2. Jika mengalami batuk atau demam harus berjumpa doktor dengan kadar segera. Jangan hadir ke sekolah,ikut nasihat doktor. 若有发烧咳嗽症状者请务必就医,在家休息并向班主任告假。在获 得医生允准后方可返校上课。 3. Selalu memakai topeng (mask), terutama di tempat awam. 勤戴口罩,尤其在公众场所或乘搭公共交通工具。 4. Sentiasa menjaga kebersihan tangan. Bersihkan tangan dengan sabun. 勤洗手。外出回家、进食前后、如厕后必须使用肥皂或洗手液,并用流动水洗手。 5. Menutup mulut semasa batuk atau bersin. Buangkan kertas tisu terpakai ke dalam tong sampah yang tertutup. 打喷嚏或咳嗽时,应用纸巾掩盖嘴巴和鼻子。过后将纸巾丢入有盖
垃圾桶并立即洗手。 6.Mengutamakan
kebersihan semasa makan di luar. 在外用餐时,鼓励自行携带环保餐具。 7. Elakkan
berkunjung ke tempat yang ramai orang. 尽量避免到人多的公共场合去,放学后不在外逗留,尽快回家。 8. Pihak sekolah akan menghubungi ibu bapa jika murid sakit. Ibu bapa dikehendaki membawa anak untuk mendapatkan rawatan. 若有发烧感冒症状的出席学生,也请家长带回就诊,待医生确定可 以上课才回学校上课。 9.Murid-murid digalakkan membawa topeng dari rumah. 校方鼓励学生自行准备口罩,做好卫生防护。 10.Bilik darjah dibersihkan setiap hari
supaya bakteria dan
virus dapat dihapuskan. 每天放学后,特别的班级将会做消毒工作 |
|||||||||
5.10.2020
1. Pelajar yg bimbang untuk datang ke sekolah sebab Covid 19 boleh memohon untuk tidak datang ke sekolah tetapi mesti ada surat kepada pihak sekolah dan salinan kepada PPD. 2. Pelajar yang pernah ke One Utama boleh menjalankan kuarantin 14 hari dengan menulis surat kepada pihak sekolah dan salinan kepada PPD. 3. Sistem pemotongan markah tidak dilaksanakan buat masa ini. Semua guru yang masuk ke kelas sila pastikan pelajar memakai pelitup muka, mencuci tangan, menjaga penjarakan sosial memandangkan kes Covid 19 yang kian meningkat. Pelajar jangan masuk ke bilik guru dan bilik lain guru melaksanakan tugas tanpa kebenaran. Ibubapa yg tidak membenarkan anak mereka datang ke sekolah atas sebab COVID 19, sila sediakan surat kpd pihak sekolah, satu salinan kpd ppd (u.p Sektor Pengurusan Sekolah). |
|||||||||
Pertandingan Rakaman Video
Teknik
Permainan Ping Pong MSSS
PASCA-PKP
Link: PERTANDINGAN Link: PETALING UTAMA Link: PERATURAN PERTANDINGAN Permulaan Aktiviti Kokurikulum SMJK KATHOLIK PJ (Peringkat Pertama Semasa PKPP) Aktiviti Kokurikulum SMJK KATHOLIK PJ (September hingga Oktober) akan bermula secara peringkat ke peringkat mengikut keperluan dan keselamatan warga CHS. Badan Beruniform/ Kelab Persatuan yang akan mulakan aktiviti kokurikulum dengan syarat mematuhi SOP PKPP dan Garis Panduan Sukan KOKO terkini pada peringkat pertama (Sep & OKT 2020) adalah: 1. PANCARAGAM SEKOLAH铜 乐队 2. KELAB PING PONG乒乓协会 3. KELAB KOMPUTER电脑学会 4. KELAB SIAR RAYA广播小组 5. KELAB SIDANG RIDAKSI校刊编 委会 Pertandingan Melukis Terbuka Atas Talian the "Beautiful China of Chinese Myths & Legends" Online Drawing Contest 2020 anjuran China Cultural Centre Kuala Lumpur Link: PERTANDINGAN MELUKIS |
|||||||||
Pelan arah jalan pelajar di kawasan sekolah mulai 24 Jun 2020 Jadual masa
balik
sesi pagi (updated)
Jadual waktu persekolahan sesi petang
PEMBUKAAN SEKOLAH UNTUK PELAJAR TING 3,4 DAN 6 BAWAH PADA 15 JULAI 2020 |
|||||||||
Semua program sukan dan aktiviti kokurikulum bulan MAC akan
DITANGGUHKAN ke suatu tarikh yang akan dimaklumkan kemudian seperti
kenyataan KPM yang dikeluarkan pada 13 MAC 2020. |
|||||||||
JADUAL WAKTU
TENTATIF
PEPERIKSAAN KEDUA 2020 (TING 4 & TING 5) (TING 3) (TING 1 dan 2) |
|||||||||
PEMOTONGAN MARKAH DALAM PEPERIKSAAN PERTAMA Pelajar yang tidak hadir ke sekolah dan gagal mengemukakan Surat Sakit dalam hari berikut akan dikenakan pemotongan markah dalam markah purata Peperiksaan Pertama. a) Hari Merentas Desa 22/02/2020 --- 1 % b) Hari sebelum peperiksaan 28/02/2020--- 1 % c) Latihan rumah sukan (4 kali) --- 0.2 % setiap kali Surat ibubapa tidak diambil kira sebagai bukti mereka "sakit dan berehat di rumah" . **tertakluk pada pindaan (Seminggu sebelum dan selepeas peperiksaan- pemotongan 0.5 % setiap hari akan dikira dalam Peperiksaan Kedua dan Akhir Tahun |
|||||||||
KUTIPAN SUMBANGAN TABUNG
PIBG, BAYARAN KEPERLUAN PERSEKOLAHAN 2020 No akaun: 1293016327 Nama bank: UOB Bank Tempoh Kutipan : 21/01/2020 - 28/02/2020 Sumbangan ICT sebanyak RM20 bertujuan menyelenggara sistem ICT di dalam setiap bilik darjah dan lain-lain perbelanjaan penyelenggaraan ICT di sekolah. Sumbangan keselamatan
RM20 pula bertujuan mengupah seorang pengawal keselamatan tambahan,
menyelenggara CCTV, mengupah RELA untuk majlis-majlis sekolah dan
lain-lain perbelanjaan keselamatan di sekolah.
Kutipan bayaran melalui cara
perbankan internet (online banking).
Bayaran melalui cek / cash deposit / IBG melalui ATM dan Kaunter Bank tidak dibenarkan. Pastikan
nama anak murid
dan no I/C adalah betul.
Untuk mengelakkan kegagalan transaction, sila pastikan Benefiaciary ID / ID checking // Recipient ID validation adalah 'Not required' Sila
bayar mengikut pakej
yang ditetapkan.
Hantar transaction slip dan borang jawapan yang lengkap kepada guru tingkatan. |
|||||||||
KELAS
KOMPUTER TINGKATAN 1 DAN 2 Kelas
bermula 03.02.2020
Bayaran: No
akaun:
1293016327
Nama bank: UOB Bank Tempoh Kutipan : 21/01/2020 - 28/02/2020 Kutipan
bayaran melalui cara perbankan internet (online banking).
Bayaran melalui cek / cash deposit / IBG melalui ATM dan Kaunter Bank tidak dibenarkan. |
|||||||||
KUTIPAN SUMBANGAN TABUNG
PIBG, BAYARAN KEPERLUAN PERSEKOLAHAN 2019 No akaun: 1293016327 Nama bank: UOB Bank Tempoh Kutipan : 28/01/2019 - 22/02/2019 Kutipan bayaran melalui cara perbankan internet (online banking). Bayaran melalui cek / cash deposit / IBG melalui ATM dan Kaunter Bank tidak dibenarkan. Pastikan
nama anak murid
dan no I/C adalah betul.
Untuk mengelakkan kegagalan transaction, sila pastikan Benefiaciary ID / ID checking // Recipient ID validation adalah 'Not required' |
|||||||||
SISTEM
TUNAI SIFAR
|
|||||||||
KUTIPAN SUMBANGAN
TABUNG PIBG, BAYARAN KEPERLUAN PERSEKOLAHAN DAN YURAN KELAS KOMPUTER
TAHUN PERSEKOLAHAN 2018 No akaun: 1293016327 Nama bank: UOB Bank Tempoh Kutipan : 01/04/2018 - 30/04/2018 Kutipan bayaran melalui cara perbankan internet (online banking). Bayaran melalui Cek / cash deposit / IBG melalui ATM dan Kaunter Bank tidak dibenarkan. Untuk mengelakkan kegagalan transaction, sila pastikan Benefiaciary ID / ID checking // Recipient ID validation adalah 'Not required' Sila bayar mengikut pakej yang ditetapkan. Hantar transaction slip dan borang jawapan yang lengkap kepada guru tingkatan. Garis Panduan menggunakan online banking (boleh download) GUIDELINE TO IBG MAYBANK Pemegang akaun Maybank Surat: |
|||||||||
It is our pleasure to inform you that
we, the 9th
PetalingJaya Scout Troop will be celebrating our 60th anniversary this
year.
So, in honour of our 60th anniversary, a celebratory campfire named
“Thousand
Lights“ will be held this year. Date : 14 July 2018 Time : 5:00pm - 11:00pm Venue : Catholic High School Price : RM15/ticket We happily welcome you to enjoy every
second
of our campfire! Tickets are now available at the history square. Here's your opportunity to be a life saver and make a difference. Join us - Friday (13/7/2018) from 9am till 4pm. Please share this news to all your friends and relatives who are eligible to donate as well. All are welcome. |
|||||||||
Waktu
Persekolahan Sepanjang Bulan Ramadhan 2018
Waktu Persekolahan Sepanjang Bulan Ramadhan Sesi pagi Isnin hingga Khamis 7.20 pagi -12.30 tgh Jumaat 7.20 pagi - 12.25 tgh Sesi petang Isnin hingga Khamis 12.40 tgh - 5.30 ptg Jumaat 1.1.0 tgh - 5.30 ptg Jadual
Waktu Bulan Puasa
|
|||||||||
KUTIPAN SUMBANGAN
TABUNG PIBG, BAYARAN KEPERLUAN PERSEKOLAHAN DAN YURAN KELAS KOMPUTER
TAHUN PERSEKOLAHAN 2018 No akaun: 1293016327 Nama bank: UOB Bank Tempoh Kutipan : 01/04/2018 - 30/04/2018 Kutipan bayaran melalui cara perbankan internet (online banking). Bayaran melalui Cek / cash deposit / IBG melalui ATM dan Kaunter Bank tidak dibenarkan. Untuk mengelakkan kegagalan transaction, sila pastikan Benefiaciary ID / ID checking // Recipient ID validation adalah 'Not required' Sila bayar mengikut pakej yang ditetapkan. Hantar transaction slip dan borang jawapan yang lengkap kepada guru tingkatan. Garis Panduan menggunakan online banking: (boleh download) GUIDELINE TO IBG MAYBANK Pemegang akaun Maybank Surat: |
|||||||||
KUTIPAN SUMBANGAN TABUNG PEMBANGUNAN LEMBAGA PENGELOLA 2017 Sumbangan kepada Tabung Pembangunan LPS ialah sebanyak RM60.00 setiap murid bagi satu tahun. Sumbangan akan dikutip dengan perbankan internet (online banking) iaitu Third Party Transfer (untuk pengguna akaun UOB sahaja) atau Interbank Giro (IBG) (untuk pengguna akaun bank lain)
TIADA kutipan tunai. Butiran
bayaran adalah seperti berikut: 1.Nama
Akaun : LPS SMJK KATHOLIK PJ
2.No.Akaun : 1743036714 3.Nama Bank: United Overseas Bank (UOB) 4.Tempoh Kutipan: 18/08/2017 sehingga 04/09/2017 5.Untuk mengelakkan kegagalan transaction, sila pastikan Benefiaciary ID / ID checking // Recipient ID validation adalah 'Not required' Sila pastikan maklumat pelajar ditaip dengan betul. Recipient Reference : No kad pengenalan pelajar (tanpa"-") (contoh: 950101061566) Other payment details: nama pelajar pelajar dan kelas (contoh : leejunjun4s2) Tolong cetakkan transaction slip dan Borang Jawapan dan kembalikan kepada Guru Tingkatan. Setiap transaction hanya untuk seorang pelajar. Kerjasama Tuan / Puan amat diperlukan supaya kutipan bayaran dapat dijalankan dengan licin. Berikut adalah bagaimana buat 'online banking' GUIDELINE TO IBG (untuk pemegang akaun Public Bank) GUIDELINE TO IBG MAYBANK (untuk pemegang akaun Maybank) SURAT |
|||||||||
Hari E-Laporan Kemajuan Pelajar
(Tingkatan 3) 2017
14 Jun 2017 9.00 pagi - 12.30 tengah hari Bilik darjah |
|||||||||
Kutipan Bayaran Keperluan Persekolahan 2016 Pihak sekolah akan mengutip bayaran majalah sekolah, takaful MSIG dan bayaran keperluan yang lain seperti di lampiran. Bayaran akan dikutip dengan perbankan internet (online banking). Cek / cash deposit / IBG melalui ATM dan Kaunter Bank Tidak Dibenarkan. Butiran bayaran adalah seperti berikut: 1.Nama
Akaun : PIBG SMJK KATHOLIK PJ
2.No.Akaun : 1293016327 3.Nama Bank: United Overseas Bank (UOB) 4.Tempoh Kutipan: 27/6/2016 sehingga 30/7/2016 Tolong cetakkan transaction slip dan kembalikan kepada Guru Tingkatan. Setiap transaction hanya untuk seorang pelajar.Kerjasama Tuan / Puan amat diperlukan supaya kutipan bayaran dapat dijalankan dengan licin. |
|||||||||
MESYURAT TERGEMPAR PERSATUAN IBU BAPA DAN GURU SMJK KATHOLIK | |||||||||
Dengan segala hormatnya dimaklumkan bahawa mesyuarat tersebut
di atas akan diadakan seperti berikut: 10 Mac 2016 (Khamis) 1.00 tengah hari Dewan Bro. Philippe Wu Agenda mesyuarat seperti disenaraikan dalam surat Kehadiran ibu bapa amat diharapkan bagi menjayakan mesyuarat ini. |
|||||||||
MESYUARAT AGUNG
PIBG 2016 Dengan segala hormatnya tuan/puan dijemput untuk menghadiri Mesyuarat Agung PIBG 2016 dan Majlis Penyampaian Hadiah Pelajar Cemerlang PT3 2015 pada 27 Februari 2016 (Sabtu) jam 1.50 petang bertempat di Dewan Bro.Philippe Wu, SMJK Katholik,P.J. Atur Cara Mesyuarat Agung PIBG 2016 1.50 ptg Ketibaan ibu bapa, guru-guru dan para jemputan 2.00 ptg Ucapan Aluan oleh Yang Dipertuan PIBG, En.Kenny Tan Jui Thong Ucapan Pengetua SMJK Katholik, En.Ong Boon Puah 2.15 ptg Penyampaian Hadiah dan Cenderahati 3.00 ptg Jamuan Ringan 4.00 ptg Pemilihan Ahli Jawatankuasa 2015/2016 dan Pengiraan Undi 4.30 ptg Pembentukan AJK PIBG sesi 2016/2017 5.00 ptg Membincangkan perkara-perkara berbangkit 5.30 ptg Bersurai |
|||||||||
KUTIPAN
SUMBANGAN TABUNG PEMBANGUNAN LEMBAGA PEBGELOLA SEKOLAH TAHUN 2016
Sumbangan kepada Tabung Pembangunan LPS 2016 sebanyak RM 60.00. Sumbangan Tabung Pembangunan LPS dikutip dengan cara perbankan internet (online banking). Nama Akaun: LPS SMJK KATHOLIK PJ No. Akaun: 174 303 6714 Nama Bank: United Overseas Bank (UOB) Tempoh bayaran: 18/01/2016 - 23/02/2016 Untuk menyenangkan kerja, ibu bapa atau penjaga boleh download IBG Guideline. Untuk tujuan pengesahan bayaran, tolong cetakkan transaction slip dan kembalikan bersama borang jawapan kepada Guru Tingkatan. Setiap transaction hanya untuk seorang pelajar. Surat Sumbangan Tabung Pembangunan IBG Guideline |
|||||||||
|
|||||||||
Lawatan
ke Karnival Informasi Pengajian Tinggi China Tahun 2015 中国高等教育展 Tarikh: 12 hb Oktober 2015 hingga 13hb Oktober 2015 Tempat: The Kuala Lumpur and Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH) Masa: 10.00 pagi - 5.00 petamg Pelajar Tingkatan 5 dan Enam Atas adalah dijemput hadir. |
|||||||||
BLOOD DONATION 2015 |
|||||||||
Karnival Hari Guru Peringkat PPD Petaling Utama Semua dijemput hadir dan meriahkan Karnival Hari Guru ini. |
|||||||||
KONSERT PANCARAGAM MUZIK
ORIENTAL 2014 Tarikh: 26 April 2014 Masa: 7.30 malam Tempat: Dewan Bro Philippe Wu, SMJK Katholik 华乐团演奏会 公教中学华乐团为了筹募购买新乐器与提升场地设备的基金,将在本月26日晚上7时30分于本校冷气大礼堂举办“风雅颂·赋比兴·系列八之穆桂英挂帅”演奏会。这项演奏会也是配合该校华乐团成立25周年纪念, 由该校家教协会主办,
意义非凡。 公中校长王文坂指出这场演出不仅是一场演奏会,更是一种音乐,中华文化以及艺术的交流,希望透过此会将中华文化渊源流传下去,
也希望借着此演出让学生们有个发挥的平台展现他们的音乐才华。 公中华乐团成立于1989年,曾多次参与全国华乐节以及全国华乐合奏大赛,并赢得奖项及深获好评,也屡次受邀到国内外演出,包括曾赴新加坡和中国北京
交流表演。 家协主席陈维通指出,这场演奏会是结合了公教中学师生们的心血演出,因此诚意邀请各界人士踊跃参与。 担任公中华乐团教练长达20年的黄鸿昌老师指出,该华乐团的第一场公演时与1994年,并于数年内成功举行《风雅颂·赋比兴》系列华乐演奏会, 皆获得佳评如潮,而今年已迈入第8届的演出以《穆桂英挂帅》为主题, 描写古代女英雄穆桂英奋勇挂帅抗敌,保家卫国的历史故事,并以京剧戏曲的方式呈现。这项演奏会的演出曲目皆向高难度挑战,而且学生们的演出简直可媲美专业的表演。 公教中学三机构诚意邀请各界人士踊跃出席。有意观赏当天演出者,可通过乐捐方式索票入场。凡捐款300令吉或以上者,将成为大会赞助人及获赠2张贵宾券,500令吉或以上者将担任大会名誉主席兼剪彩人,同样获赠2张贵宾券。此外,本团也出售每张30令吉的入场券。另外,主办单位准备出版公演特刊,在此呼吁各界热心商家踊跃刊登广告,
慷慨解囊。 公教中学三机构诚意邀请各界人士踊跃出席,以行动力挺该校,并支持中华文化的传承,在此先致以万二分的谢意。 欲知更多详情,请联络:03-79565484 (公教中学)017-3795511 (顾
问老师-林老师)
012-6833108 (广
告与乐捐负责老师-卢老师) 012-3498841(票务负责老师-谢老师) MAJLIS ANUGERAH CEMERLANG TAHUN 2014 颁奖典礼 Tarikh: 12 April 2014 Masa: 8.30 pagi Tempat: Dewan Bro Philippe Wu, SMJK Katholik Untuk makluman ibu bapa /penjaga, pihak sekolah mewajibkan semua pelajar Tingkatan 5 dan Tingkatan 6 hadir. Pelajar lain tidak perlu hadir. Hal ini adalah kerana kekangan ruangan di Dewan Bro.Philippe Wu. 本校谨定于2014年4月12日(星期六)上午8时30分在本校吴酉俊修士礼堂举行本年度颁奖典礼。有鉴于本校吴酉俊修士礼堂的空间有限,校方规定所有中 五及中六生务必出席观礼,其他学生则无需出席。 |
|||||||||
Mesyuarat Agung
PIBG 2014 家教协会会员大会 |
|||||||||
Dengan segala hormatnya tuan/puan dijemput untuk menghadiri
Mesyuarat Agung PIBG 2014 dan Majlis Penyampaian Hadiah Pelajar
Cemerlang PMR 2013 pada 15 Mac 2014 (Sabtu) jam 1.50 petang bertempat
di Dewan Bro.Philippe Wu, SMJK Katholik,P.J. Atur Cara Mesyuarat Agung PIBG 2014 1.50 ptg Ketibaan ibu bapa, guru-guru dan para jemputan 2.00 ptg Ucapan Aluan oleh Yang Dipertuan PIBG, En.Tommy Kok Chee Khung Ucapan Pengetua SMJK Katholik, En.Ong Boon Puah 2.15 ptg Penyampaian Hadiah dan Cenderahati 3.00 ptg Jamuan Ringan 4.00 ptg Pemilihan Ahli Jawatankuasa 2014/2015 dan Pengiraan Undi 4.30 ptg Pembentukan AJK PIBG sesi 2014/2015 5.00 ptg Membincangkan perkara-perkara berbangkit 5.30 ptg Bersurai |
|||||||||
Kutipan Bayaran Keperluan Persekolahan 2014
Rujukan Surat: CHS 400-1/3/4(1) Tarikh: 13 Januari 2014 Dimaklumkan bahawa butir-butir bayaran dan tarikh kutipan adalah seperti di bawah. Kerjasama Tuan / Puan amat diperlukan supaya tugas ini dapat dijalankan dengan licin. Bayaran hendaklah dibuat dalam bentuk wang tunai. Jenis Bayaran a. Majalah Sekolah (semua pelajar) RM15.00 b. Kad Gerko (semua pelajar) RM 0.50 c. Rekod Penilaian Kokurikulum (semua pelajar) RM 1.50 d. Rekod Laporan Kemajuan (semua pelajar) RM 1.50 e. Foto Pelajar berukuran passport - 4 keping (Pelajar Ting 1 & 4 / Pelajar baru Ting 2, 3, 5,6) RM 6.00 f. Manual Keselamatan Pelajar (Pelajar Ting 1 / pelajar baru sahaja) RM 3.00 g. Buku Peraturan Sekolah (Pelajar Ting 1 / pelajar baru sahaja) RM 3.00 h. Folder Laporan Kemajuan (Pelajar Ting 1 / pelajar baru sahaja) RM 7.00 i. Fail PBS (Pelajar Ting 1) RM12.00 j. Insurans MSIG (M) Bhd (pilihan) RM 10.00 Tarikh Kutipan 22.01.2014 (Rabu) Tingkatan 1, 2, 4 dan 5 23.01.2014 (Khamis) Tingkatan 3 dan 6 Atas Kutipan bayaran Majalah Sekolah Tahun 2014 Jabatan Pendidikan Selangor telah menetapkan kadar baharu bagi majalah sekolah 2014. Berikut adalah surat daripada Jabatan Pendidikan Selangor Download (untuk size besar) |
|||||||||
Kutipan untuk mengisi Tabung Pembangunan Sekolah Tahun 2014 Rujukan surat: 100-17/1/1(1) Tarikh: 13/01/2014
Untuk makluman Tuan / Puan, sekolah kita ialah
sebuah Sekolah Bantuan Modal. Lembaga Pengelola Sekolah
bertanggungjawab atas urusan pembangunan infrastruktur, penyelenggaraan
dan baik pulih, pembelian perabot, bayaran sebahagian besar bil
utiliti, pemasangan kelengkapan baharu dan sebagainya.
Tingkatan 1, 2, 4 dan 5 : 22.01.2014 (Rabu)Sukacita dimaklumkan bahawa pihak sekolah telah memperoleh kelulusan ahli-ahli PIBG melalui Mesyuarat Agung PIBG 2013 dan Lembaga Pengelola Sekolah untuk mengutip bayaran tahunan sebanyak RM50.00 daripada setiap pelajar bagi mengisi Tabung Pembangunan Sekolah. Sehubungan dengan itu, bayaran tersebut akan dikutip pada tarikh yang ditetapkan seperti berikut: Tingkatan 3 dan 6 : 23.01.2014 (Khamis)
Selain itu, sumbangan / derma tambahan juga
dialu-alukan. Kerjasama Tuan / Puan didahului dengan setinggi-tinggi
penghargaan.
|
|||||||||
Bayaran Wang Bantuan Persekolahan RM100 Rujukan surat: CHS700-7/3/1/14(1) Tarikh: 15/01/2014 Bayaran Wang Bantuan Persekolahan RM100 akan dijalankan mengikut jadual yang ditetapkan oleh pihak sekolah: 22.01.2014 (Rabu) Tingkatan 3, 4 dan 5 12.25 p.m. - 1.00 p.m. Bilik Darjah sendiri 23.01.2014 (Khamis) Tingkatan 1 dan 2 1.00 p.m. - 2.45 p.m. Bilik Darjah sendiri Pembayaran akan diuruskan oleh Guru Tingkatan kelas masing-masing. Bagi pelajar Tingkatan 3, 4 dan 5, mereka boleh menerima wang bantuan RM100 sendiri. Bagi pelajar Tingkatan 1 dan 2, ibu bapa perlu datang untuk menerima wang bantuan tersebut. Ibu bapa perlu meletakkan kereta di luar kawasan sekolah. Jika ada sebarang pertanyaan, sila hubungi Pn.Wong Ewe Leng (PK Petang) bagi pelajar sesi petang di talian 03-79565484 dan En.Tham Kok Peng bagi pelajar sesi pagi di talian 03-79550521. |
|||||||||
FUND RAISING PROJECT 2013 -----NEW BLOCK AND SOLAR PANEL 筹募建校经费---兴建三层教学及行政楼以及安装
太阳能发电的设施 本校为兴建三层教学及行政楼以及安装太阳能发电的设施,希望获得各界人士的捐助,以期达到筹募二百万令吉工程经费的目标,让 本校约三 千名莘莘学子在更舒适的环境下学习。 本校是一所国民型改制中学,属半津贴学校,除获政府提供教员薪金及行政费用外,其余改善硬体设备经费,全由学校董事会和家教 协 会负责。由于近年来学生人数日益增 加,课室已不敷应用,因此增建课室刻不容缓。计划中兴建的三层教学及行政楼将包括两间教室、一间行政室及其他办公室。 另外,学校每年的庞大电费开销让校方穷于应付。校方希望通过安装太阳能系统及实行电力收购制(FiT)计划,预计每年所获的高达25万令吉回酬,能减轻学校的经济负担。本校秉持‘以 校养校 ’的方式,赚取额外的收入来抵销电费及把省下的经费用以发展学校设备。这个再生能源计划还能达到教育和环境保护的效果。 董事会、圣母昆仲会、家教协会及校友会谨此呼吁热心华教人士、各界商翁、家长及校友们,秉承爱护华教的精神,慷慨解囊,多少 不拘,共囊义举。此项义举当能众志成城,让本校莘莘学子在先进舒适的环境里学习,他日成就,必为国家、社会谋求更大的福祉。 在8月2日的筹募建校经费推介礼暨新闻发布会上,董事长拿督林福山率先 捐献30万令吉, 另 外家协主 席郭智强先生和林茂良先生也分别捐出5万 令吉。当天出席者包括王文坂校长、董事陈琳、钟振勇修士、郑瑞成、徐远来、张发龙等。 Fund-raising Objectives
Fund-Raising Target: RM2 million New
Block Catholic High School is a
double-session school with an enrolment of 3000 students. Currently the
school
is facing a shortage of office space, classrooms and activity rooms.
Our school
needs a new block to cater for the needs for additional space. Solar
PV Project The school is using the
principle of self sustenance to generate income to offset the expenses
for the
electricity bills. Any additional income generated will be put to good
use for
school maintenance & development. This project also helps the
country to
conserve the environment for future generations and to enhance
awareness among
students on the role and importance of Renewable Energy.
|
|||||||||
HARI E-LAPORAN KEMAJUAN PELAJAR 分发学生成绩册 | |||||||||
Pihak sekolah akan mengedarkan E-Laporan Kemajuan Pelajar
kepada ibu bapa /penjaga mengikut jadual di bawah: 24 Julai 2013 Tingkatan 3,4 dan 5 9.30 pagi - 12.30 tgh 25 Julai 2013 Tingakatan 1 dan 2 2.2.0 ptg - 5.40 ptg Ibu bapa dan penjaga dikehendaki hadir ke sekolah mengikut masa yang ditetapkan untuk mengambil E-Laporan Kemajuan Pelajar. Pelajar hanya dibenarkan pulang bersama dengan ibu bapa /penjaga selepas bermulanya sesi pengambilan E-Laporan Kemajuan Pelajar. 本校订于以下日期分发学生成绩册 7月24日 中三,中四,中五 上午9时30分至下午12时30分 7月25日 中一,中二 下午2时20分至5时40分 为了加强校方与家长之间的联系,家长/监护人须亲自到校领取成绩册。 在领取成绩册的时段开始后,学生才被允许由家长/监护人带回。 |
|||||||||
Kutipan Derma Tabung PIBG 筹募家教协会活动基金 | |||||||||
PIBG sekolah ini telah menjalankan kegiatan-kegiatan yang
membawa manfaat kepada pelajar-pelajar sekolah ini. Punca kewangan PIBG
adalah bergantung kepada sumbangan ibu bapa supaya segala kegiatan
dapat dijalankan dengan lancar. Mesyuarat Agung PIBG 2013/2014 dengan sebulat suara bersetuju untuk mengutip derma sebanyak dua kali setahun. Kutipan derma Tabung PIBG kali kedua akan diadakan pada tarikh berikut: 16.07.2013(Selasa) Tingkatan 5, 6 17.07.2013 (Rabu) Tingkatan 1,2,3,4 Pihak PIBG merayu kepada ibu bapa / penjaga agar menderma sekurang-kurangnya RM30 untuk menjayakan kegiatan PIBG. Kerjasama dan sumbangan yang diberi oleh ibu bapa / penjaga amat dihargai. 本协会在各位家长的支持下,每年顺利展开各项惠及学生的活动。这些活动均需要大笔经费维持及推动。各项活动的经费都由本协会的活动基金拨出,而活动基金来 源全赖各家长的慷慨捐助。近年来本校各项学术活动与体育竞赛水平显著提升,这都是各位家长热心支持与协助的成果。 2013/2014 家协年度大会一致通过进行两次的募捐活动。本年度第二次的募捐活动日期如下: 16/07/2013 中五,中六 17/07/2013 中一,中二,中三,中四 希望家长/监护人能够乐捐至少RM30,多惠益善。 |
|||||||||
Co-curriculum Announcements
2013
|
|||||||||
**Borang Pendaftaran
Kokurikulum 2013 **Edited Senarai Badan Gerko 2013 |
|||||||||
Hari E-Laporan Kemajuan Pelajar | |||||||||
Dengan segala hormatnya dimaklumkan bahawa pihak sekolah akan
mengedarkan E-Laporan Kemajuan Pelajar kepada ibu bapa / penjaga
mengikut jadual berikut: 25 Julai 2012 Tingkatan 3,4, 5 dan 6 Atas 9.30 a.m. - 12.30 p.m. 26 Julai 2012 Tingkatan 1 dan 2 2.20 p.m. - 5.40 p.m. Ibu bapa dijemput hadir ke sekolah untuk mengambil E-Laporan Kemajuan Pelajar. Ibu bapa diminta meletakkan kenderaan di kawasan letak kenderaan yang disediakan oleh MPPJ. Pelajar hanya dibenarkan pulang bersama dengan ibu bapa / penjaga selepas bermulanya sesi pengambilan E-Laporan Kemajuan. |
|||||||||
Temasya Sukanan Tahunan Ke-43 2012年运动会 | |||||||||
Lembaga Pengelola Sekolah, Persatuan Ibu bapa dan guru-guru,
Persatuan Alumni, Pengetua, guru-guru dan pelajar-pelajar menjemput
tuan-tuan dan puan-puan datang ke sekolah untuk menyaksikan
Temasya Sukan Tahunan ke-43 pada hari Sabtu 23 Jun 2012 jam 8.00 pagi
hingga 1.00 petang. Temasya Sukan Tahunan ini akan dirasmikan oleh Yang Berbahagia Dato' Lim Hock San, Pengerusi Lembaga Pengelola Sekolah. Penyampaian Hadiah & Penutupan Majlis akan disempurnakan oleh Yang Berbahagia En. Tommy Kok Chee Khung, Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru-guru. 本校谨定于2012年6月23日(星期六),上午8时正在本校举行本年度运动会,敬请董事长拿督林福山局绅莅临主持开幕典礼,家教协会主席郭智强先生主持 闭幕典礼。恭候光临指教。 |
|||||||||
八打灵公教中学铜乐队 第七届大型公演——‘铜声欢庆’ An
Evening to Celebrate Music
|
|||||||||
Catholic High
School PJ will present “An Evening
of Music 2012” concert themed
Celebration on 28 April 2012 at the Bro. Philippe Wu School Hall
in
Petaling Jaya.
There
will be two shows; matinee at 2.00 p.m. and the evening show at 7.15p.m.
Organised
by the Parent-Teacher Association of Catholic High School PJ, the
concert aims
to promote the young talents, raisefunds to buy musical instruments and
to
cover the costs of the increasing maintenance and general expenses of
the band.
The highlight of
the concert is a special performance by a
renowned percussion soloist JoJo
Ho from Hong Kong.
The band which was
started in 1982 under the patronage of
Brother Paul Sung, the Principal of
Catholic High School then, has evolved from
a mere marching band to a diverse
organization
which comprises a march-
cum -concert band, a Colour Guard and a Sinfonietta Section.
The band has had
many achievements, one of which was the Gold
Award in the recent 3rd Winter
Band Festival held in Hong Kong.
The organizing
committee hopes to raise RM200, 000 from the
concert. For further information on the concert and kind contribution, please contact Madam Hardeep at 019-2194541 or Ms. Margaret at 03-79565484. 继2009年“ 东西弦汇”,八打灵公教中学铜乐队定于2012年4月28日(星期六)呈献第七届大型公演。届时诚邀各界音人士踊跃出 席。这项主题名为“铜声欢庆”的音乐演出分为两场,即是下午2时及晚上7时15分, 于八打灵该中学吴酉俊修士冷气礼堂演出。 这两场演出的宗旨是为了让队员们展现苦练多时的成果,发挥其才 华,进而提升演奏水平,同时也借此机会为筹募铜乐队常年活动经费及添购和保养乐器的开销。 铜声欢庆 公教中学铜乐队成立至今已三十年,在导师李仁华先生孜孜不倦的 指导下,铜乐队茁壮成长,演奏水平已达到一定的水平,获公众的表彰。公中铜乐队更扮演音乐文化的摇篮,培育出不少音乐艺术人才。为增添演奏会的吸引力,当 晚亦会邀请来自香港出名的敲击手客串演出。 在此,公中铜乐队恳请公中全体师生及家长,各界热心人士慷慨解 囊,捐款购买音乐会入场卷,或在公演纪念特刊上刊登公益广告,以助铜乐队达成20万的筹款目标。公中铜乐队将感激不尽。 |
|||||||||
Konsert Pancaragam dan Sinfoniatta “An Evening of Music 2012” 音乐会 | |||||||||
Dengan sukacitanya dimaklumkan bahawa
SMJK Katholik akan mengadakan Konsert Muzik yang dianjurkan oleh
Persatuan Ibu
Bapa dan Guru. Butir-butir konsert adalah seperti berikut: Tarikh : 28
April 2012 (Sabtu) Tempat
: Dewan Brother Philippe Wu,
SMJK Katholik, PJ. Masa :
2 petang / 7.15 malam Tema : Celebration Matlamat utama konsert ini adalah untuk:
a)
Pelajar
menimba
pengalaman dan sekali gus meningkatkan teknik persembahan.
b) Mendapatkan
sumber kewangan untuk membeli kostum baharu, alatan serta membiayai
aktiviti-aktiviti pancaragam.
c) Membiayai segala
kos apabila pelajar menyertai pertandingan muzik di peringkat
antarabangsa.
d) Memberi peluang
kepada pelajar untuk mencapai prestasi cemerlang dalam bidang muzik. Buku
cenderamata Konsert Muzik 2012 akan diterbitkan. Dermaan tuan / puan
amat
dialu-alukan. Kami amat
berharap agar tuan / puan dapat memberikan sumbangan untuk menjayakan
konsert
ini. Segala sumbangan tuan/puan didahului dengan ucapan ribuan terima
kasih. Click here to view the school's letter regarding the concert. Click here to view the reply slip. |
|||||||||
Mesyuarat Agung PIBG 2012 2012 年度家教协会会员大会 | |||||||||
Dengan segala hormatnya tuan / puan dijemput untuk menghadiri
Mesyuarat Agung PIBG 2012 dan Majlis Penyampaian Hadiah Pelajar
Cemerlang PMR2011 pada 25 Februari 2012 (Sabtu), jam 1.50 petang
bertempat di Dewan Bro.Philippe Wu, SMJK Katholik, Petaling Jaya. ATURCARA 1.50 ptg Ketibaan ibu bapa, guru-guru dan para jemputan 2.00 ptg Ucapan i. Ucapan Aluan oleh Yang Dipertua PIBG, En.Lim Hong Guan ii. Ucapan oleh Pengetua SMJK Katholik, En. Ong Boon Puah 2.15 ptg Penyampaian Hadiah dan Cenderahati i. Penyampaian hadiah kepada pelajar cemerlang PMR 2011 ii. Penyampaian cenderahati kepada AJK PIBG 2011/2012 3.00 ptg Jamuan Ringan 3.30 ptg Agenda Mesyuarat Agung PIBG 2012 i. Membentangkan dan meluluskan minit Mesyuarat Agung 2011/2012 ii. Melaporkan aktiviti PIBG 2011/2012 iii. Membentangkan dan meluluskan Penyata Kewangan 2011/2012 iv. Membubarkan Ahli Jawatankuasa 2011/2012 4.00 ptg Pemilihan Ahli Jawatankuasa 2012/2013 dan Pengiraan undi 4.30 ptg Pembentukan AJK PIBG sesi 2012/2013 5.00 ptg i. Membincangkan perkara-perkara berbangkit ii. Hal-hal lain 5.30 ptg Bersurai |
|||||||||
Pakaian seragam badan beruniform | |||||||||
Menurut surat pekeliling Ikhtisas Bil 8/2007, murid-murid hendaklah memakai pakaian seragam badan beruniform pada hari Rabu setiap minggu pada waktu persekolahan. | |||||||||
|